Konversion kasvattaminen lastenmieliin...
Valitsin konversion kasvattamisen ja sen ymmärtämisen tehtävän
8. aiheeksi. Tehtävässä ohjeistetaan selittämään 6-vuotiaalle mitä aihe
tarkoittaa. Kotoa löytyy 7-vuotias, joten kohderyhmä oli selvä. Huomasin
myös opiskelutovereiden kirjoituksista, että useammassa oli apuna käytetty
Legoja tavalla tai toisella. Niinpä omatkin ajatukset meni legoihin, sillä
oikeastaan muullahan ei 7-vuotiaan elämässä ole vielä niin isoa merkitystä kuin
Legoilla.
Näin se meni...
Äiti: Tiedätkö ne nettisivut joilla käyt ihailemassa
legoukkoja? (http://www.bricklink.com/
Legokirppis)
Poika: Joo, niin ?
Äiti: Nyt pitäisi selittää mitä tarkoittaa netissä
konversion kasvattaminen….
Poika: (silmät pyörii päässä) Mä en siitä tiedä mittään.
Äiti: Eli sinähän et ole vielä koskaan ostanut sivuilta
mitään. Silloin niiden nettisivujen konversioarvo on huono kun kukaan ei osta
sieltä mitään. Ensimmäisen kerran kun niitä sivuja tutkittiin ja oltiin
ostamassakin se hieno ukko niin se tyssäsi siihen, että äiti ei ihan
ymmärtänyt niiden sivujen toimintaa. Mutta jos niitä nettisivuja vähän
parannettaisiin ja äitikin ymmärtäisi paremmin miten ne toimii ja löytäisi sen
ostonappulan niin sitten me voitaisiin tilata jotain….
Poika: Tilataan äiti…
Äiti: …..niin silloin jos niitä parannettaisiin ja mekin
ostettaisiin jotain niin silloin niiden sivujen konversioarvo kasvaisi,
ymmärrätkö? Ja jos sinun kaverisi haluaisi sen jälkeen myös tilata jotain
sieltä sivuilta, nousisi niiden sivujen konversioarvo edelleen. Ymmärrätkö? Nettisivujen siis tulee olla tarpeeksi houkuttelevat
ja helpot käyttää, että sieltä ostetaan jotain ja sitä kautta konversio kasvaa!
Poika: niin Oskarikin haluaisi sen IndianaJones ukon.
Ja testi, kerrotko äidille mitä on konversion kasvattaminen?
Poika: konsernion kasvu on sellaista, että niin niin ku
selailee sivuja eikä osta sieltä mitään niin se on huono ja jos ostaa niin se on hyvä. Ja sitten se tarkoittaa sitä, että jos kaveri haluaa tilata sieltä
jotain niin sitten pitää tilata, se on pakollista, oikeasti! Ja vielä…se on
sellaista!
Jep,jep. Meni perille tai ei, tässä lyhyesti vielä keinoja
nettisivujen konversion kasvattamiseen:
- Sivut helppo käyttöisiksi → Loogiset ja yksinkertaiset
- Ole rehellinen → Kerro jos tuote on väliaikaisesti loppunut tai jos se on vaikka tässä kirppis esimerkissä hieman kulunut käytössä.
- Älä vie asiakkaan aikaa turhaan → Yksinkertaiset toiminnot, älä kysy asioita joilla ei ole merkitystä kuten puhelinnumeroa väärässä paikassa tai s-postiosoitetta turhaan tai näillä sivuilla yksinkertaisempi hakupalvelu tuotteille - ei liikaa tietoa esille, vie aikaa ja hermoja
- Herätä luottamusta → Luottotietojen luottamuksellinen käsittely näkyviin, yhteydenotto yritykseen helpoksi.
- Selkeät ohjeet tuotepalautuksista tai varauksen peruutusehdoista
- Tarkasta, että sivusi toimivat eri selaimilla ja laitteilla
- Hakukoneoptimointi → Hyödynnä hakukoneiden avainsanoja tai hakukonemainontaa → oikean kohderyhmän saaminen sivuille
- Tutki, testaa ja analysoi → jos jokin ei tunnu toimivan muuta sivustojasi
http://www.addedbytes.com
http://matkailumarkkinointi.blogspot.fi/2010/01/konversio-kymmenen-ohjetta
Selkeä ja havainnollistava teksti!
VastaaPoistaJo kolmas lego esimerkki. Taitaa olla legot vieläkin kova sana kuusivuotiaille. Hyvä artikkeli ja rakenne.
VastaaPoista